PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACE

01.08.2009 12:45

 

 OD 15.08.2009 NOVÁ SLUŽBA V NAŠEM AUTOSERVISU  PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACE

Klimatizace - kompletní servis klimatizace ve Vašem automobilu za příznivé ceny.

  • Plnění chladiva R134a včetně vakuování systému,doplnění oleje a přidaní kontrastní látky pro zjištění případného úniku chladiva.
  • Zjištění úniku chladiva.
  • Opravy netěsností (možnost zavaření chladičů a trubek).
  • Diagnostika elektronicky ovládaných systémů.
  • Výměny pylových filtrů (doporučeno minimálně 1x ročně).
  • Desinfekce klimatizace desinfekční kapalinou.
  • Desinfekce klimatizace ultrazvukovým přístrojem (čistí součastně celý interiér vozidla).
 
 
 

 

Pravidelné čištění a údržba klimatizace je důležitá pro její správnou funkci a zdravotní nezávadnost.Kontrola a údržba systému klimatizace se doporučuje 2x ročně.

Více

 

Klimatizace

Klimatizace, ráj pro bakterie

Velmi špatně se staráme o své zdraví. Na jednu stranu si stále častěji kupujeme auta s klimatizací, aby nám na cestách nebylo horko, ale jaksi už zapomínáme na její čistění. Tím si doslova koledujeme o dýchací problémy. Nevěříte? Potvrzují to výsledky naší internetové ankety, podle kterých 40 procent hlasujících klimatizaci svého auta nečistí vůbec. Dalších 35 procent respondentů se k tomu odhodlá alespoň ve chvíli, kdy už je cítit a jen zbývajících 25 procent řidičů ví, že je nutné autoklimatizaci čistit pravidelně. Proč?
Protože jinak by nám klimatizace v autě dělala spíše medvědí službu. Jednak by nás mohla začít hodně bolet hlava, ale hlavně to, co bychom dýchali, by měli k čistému vzduchu hodně daleko a nejen alergici by mohli dostat záchvat nepříjemného kašle, což v případě řidiče by mohlo mít dalekosáhlé důsledky. Stačí si uvědomit, jak vlastně autoklimatizace funguje a jakou cestu obíhá chladící médium.
"Základem je kompresor stlačující chladicí médium, které potom prochází přes kondenzátor, kde se ochlazuje. Ten slouží vlastně jako vnější chladič ve vozidle a je zpravidla umístěn jako první z chladičů. Následně toto médium prochází přes potrubí a expanzní ventil do vnitřního výměníků a dále do výparníku, kde je vzduch proudící do kabiny ochlazován."
A proto je podle Matěje Loudy z firmy Autoklimatizace nutné pravidelné čištění. Důležité jsou dvě věci - výměna kabinových filtrů, které čistí vzduch vstupující do kabiny vozu a pak především pravidelně provádět dezinfekce vzduchotechniky.
"Vnitřní výparník, umístěný ve vnitřní vzduchotechnice vozu, je nejchladnější místo z celé vzduchotechniky, a tím pádem na něm kondenzuje voda. Zároveň se na něm zachytává prach a je tedy místem, kde se na znečištěných plochách mohou množit různé bakterie a plísně. Ty se potom společně se vzduchem dostanou do interiéru vozidla."
Pokud se tedy odhodláme k čištění teprve ve chvíli, kdy klimatizace zapáchá, pak je už pozdě. A to nejen pro alergiky, jak potvrzuje doktor Michal Závadský.
"Do ovzduší ve voze se dostanou spory plísní, které jsou silným alergenem. To může vyvolat potíže. Většina klimatizovaných aut má výkonné filtry, které zachytí prach a pyl z venkovního prostředí. Musí se ale pravidelně měnit, zhruba každý půl rok, jinak se mohou zanést plísněmi a ovduší potom může být ještě horší, než kdyby tam žádný filtr nebyl."
A jestli si teď říkáte, že autem jezdíte málo, a proto stačí kontrola třeba jednou za rok, pak se mýlíte. Pravidelná kontrola klimatizace nesouvisí s počtem ujetých kilometrů.
"Prostředí ve vzduchotechnice je natolik vhodné pro růst bakterií a plísní, že dezinfekce by se opravdu neměla podceňovat. Vhodná je kontrola každého půl roku."
Na čištění autoklimatizace se dá koupit sprej, který však někdy může jen zakrýt pach, ale nevyčistí. Proto je výhodnější alespoň jednou za rok nechat čištění na odbornících, kteří dokáží rozebrat celý systém a vyčistit jej například ultrazvukem. A jen tak mimochodem, u klimatizace více než kde jinde platí, že méně je někdy více.
"Klimatizace v autě může být přínosná, ale je důležité, aby teplotní rozdíl mezi vnitřní a vnější teplotou nebyl větší než 5 °C. Větší rozdíl teplot by totiž mohl vyvolat u astmatiků alergický záchvat."
Ale i pro zdravé lidi by teplotní rozdíl neměl překročit osm stupňů.
 

Zpět

Vyhledávání

Automolda © 2007 Všechna práva vyhrazena.